Limbo – Kirjoitusharjoituksia

23.9.-15.12.2024 Ilmoittautuminen avataan pian

Kaipaatko säännöllistä kertomusten kirjoittamista?

Verkkokurssi Limbo sopii erinomaisesti ensimmäiseksi aikuisiän luovan kirjoittamisen kurssiksi, mielikuvituksen verryttelyksi sekä orientoinniksi kirjoittamisen opintoihin. Limbossa saat kipinää ja rutiinia kirjoittamiseen ja opit ottamaan vastaan palautetta!

Verkkokurssi toteutetaan 23.9.-15.12.2024.

Kurssille otetaan enintään 40 opiskelijaa.

Opettajina kirjailija ja kirjoittamisen opettaja Juhani Känkänen sekä kirjailija Petteri Paksuniemi. Timo Montonen on suunnitellut Limbon ja laatinut kirjoitusharjoitukset.

Juhani Känkänen
Petteri Paksuniemi

Limbo – Kirjoitusharjoituksia: Ohjelma

Kirjoitustehtäviä ja keskusteluja seuraavista aiheista:

1. Kertomus
  2. Dramaattisuus
  3. Musta
  4. Sininen
  5. Maku
  6. Kuulo
  7. Uho
  8. Piilottaa
  9. Etsiä
  10. Harrastus
  11. Kuutiopeli
  12. Tosilauseet

Koulutus toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opiskeluna. Kurssin omalla opiskelualustalla on tarvittava ohjaava oppimateriaali, virikkeitä luovan kirjoittamisen avuksi sekä viikoittain vaihtuvia kirjoittamisen aiheita ja menetelmiä. Viikon välein palautat lyhyen kertomuksen Limbon keskusteluun arvioitavaksi. Keskustelussa voit lukea ja kommentoida muiden opiskelijoiden kertomuksia. Arvioinnissa pyritään kiteyttävään, ansiot ja puutteet huomioivaan palautteeseen. Keskustelut käydään kirjoittamalla, kommentoimalla ja palauttamalla tekstejä kurssialustan keskustelupalstalle. Kurssin ohjelmaan ei kuulu pakollisia verkkotapaamisia esim. Zoomissa tai vastaavassa palvelussa, mutta valmius vapaaehtoiseen verkkokokoukseen on olemassa.

Oheislukemistoksi suositellaan luovan kirjoittamisen verkkokurssien opiskelijoiden antologiaa Salaisuuksia, valheita ja pimeyttä (toim. Timo Montonen, 2023).

Ilmoittautuminen viimeistään 25.9.2024.

ILMOITTAUTUMINEN AVATAAN PIAN

Peruutusehdot: Peruutuksen voi tehdä maksutta viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä. Jos peruutus tehdään myöhemmin, peritään 100 euron peruutusmaksu. Peruutus tulee tehdä ennen kurssin alkamista, muutoin kurssista peritään täysi hinta.