Demokratiadrinkit

Keskiviikkoiltana 1.3.2023

Demokratiadrinkit on Defend Democracyn luoma tapahtumakonsepti, jonka tarkoituksena on tuoda yhteen demokratian puolustajia ja aiheesta kiinnostuneita keskustelemaan, verkostoitumaan, ideoimaan ja inspiroitumaan. Demokratiadrinkit ovat hyvä tilaisuus tavata demokratian tilasta kiinnostuneita kansalaisia ja järjestöjen edustajia, keskustella, vaihtaa näkökulmia ja verkostoitua.

Demokratiadrinkeistä on tarkoitus luoda Suomeen jatkuva tapahtumasarja, ja sen ympärille halutaan rakentaa suomalaisten demokratian puolustajien ja uudistajien aktiivinen yhteisö. Verkostoon ovat tervetulleita niin kansalaisjärjestöt, julkiset toimijat kuin yrityksetkin. Sitra koordinoi ja tukee tapahtumakonseptin vakiinnuttamista Suomeen. Aloitteen konseptin tuomisesta Suomeen teki alun perin Faktabaari.

Drinkkien ohjelma on hyvin vapaamuotoinen, ja koostuu pääasiassa spontaanista keskustelusta. Lyhyessä alustuksessa Kriittisen korkeakoulun toiminnanjohtaja Jaakko Vilja ja puheenjohtaja Severi Hämäri esittelevät Kriittisen korkeakoulun ajatuspajatoimintaa, ja tarjoavat virikkeitä keskustelun siivittämiseksi.

HUOM: Ilmoittautuminen ei ole pakollista! Paikalle voi tulla vapaasti.

Paikka: Helsinki Bryggeri, Sofiankatu 2

Aika: Keskiviikkona 1.3.2023 klo 17-18

Lisätietoja Demokratiadrinkit -keskustelusarjasta:

Sitran sivu suomalaisesta keskustelusarjasta.

Kansainvälinen Democracy drinks -sivu.