Itsenäisen tekemisen kuvataideryhmä

4.9-27.11.2024

Elina Aho-Brennan, Maalarin muotokuva, öljy kankaalle, 2022

Oletko pitkän linjan kuvantekijä ja kaipaat uusia virikkeitä tekemiseen? Oletko vasta-alkaja ja kaipaat suuntaviivoja ja toisten kuvan tekijöiden kohtaamista? Kaipaatko inspiroivia tehtäviä tai ryhmän tukea ja rytmiä luovaan työskentelyyn?

Itsenäisen tekemisen kuvataideryhmässä kokoonnutaan kerran kuukaudessa omien kuvallisten töiden katselmukseen kannustavassa ja rohkaisevassa ilmapiirissä. Kurssilla keskiössä on itsenäisen kuvallisen ja luovan työskentelyprosessin tukeminen, jokaisen oman uniikin kädenjäljen vahvistaminen, innostus ja oppiminen myös ryhmän sisäisestä vuorovaikutuksesta, sekä oman työskentelyprosessin ja valmiiden töiden reflektointiin kannustaminen. Kurssilla annetaan monipuolisia havaintoon, mielikuviin, aistimuksiin ja tunteisiin pohjaavia tehtäviä, joita saa tulkita vapaasti haluamallaan tavalla ja haluamillaan materiaaleilla ja taidemuodolla. Kurssilla pyritään vahvistamaan kullekin luonteenomaista ja merkityksellistä kuvantekemisen tapaa. Kurssilla tavoitteena on niin ikään vahvistaa tapaa havainnoida uteliaasti ympäristöään. Piirtäminen on erityinen havainnoinnin tapa ja kurssilla tutustutaankin luonnosteluun läsnäolon ja tarkkaavaisuuden suuntaamisen metodina. Yhtenä tavoitteena on lisäksi rohkaista omaan itseilmaisuun ja itsekriittisyyden hälvenemiseen.

Kurssi soveltuu hyvin eri alojen taiteilijoille kuin myös aloittelijoille yksilöllisen opetuksensa vuoksi. Ryhmä kokoaakin yhteen ihmisiä, joilla on intohimo kuvantekemiseen, halu kehittää ilmaisuaan sekä vaihtaa kokemuksia ryhmäläisten kanssa. Tarvitsemiaan taitoja oppii jokainen.

Kurssin opettajana toimii kuvataiteilija, pitkän linjan taideopettaja Elina Aho-Brennan. Palautteita aiemmista kursseista voit lukea Elinan portfoliosta: https://www.elinaaho.com/palautteita

Lämpimästi tervetuloa!

Elina Aho-Brennan, Poika kylpee auringonvalossa, 2021, öljy vanerille

Itsenäisen tekemisen kuvataideryhmän syksyn 2024 aikataulu:

Tapaamiset keskiviikkoisin klo 13.00-16.15.

4.9., 2.10., 30.10., 27.11.2024

Paikka: Kriittisen korkeakoulun tilat Tekstin talolla osoitteessa Lintulahdenkatu 3, 00530 Helsinki.

Hinta: 170,00 €
Maksuun voi käyttää myös Smartumin Liikunta- ja kulttuuriseteleitä tai Smartum Saldoa.

Ilmoittautuminen kurssille Opintokeskus Siviksen sivujen kautta: https://sivisverkko.ok-sivis.fi/#/koulutus/69377

Ilmoittautumiset viimeistään 21.8.2024.

Tervetuloa mukaan!

Peruutusehdot: Peruutukset maksutta viimeiseen ilmoittautumispäivään asti 21.8.2024, ilmoittautumisajan jälkeen perimme 50 % osallistumismaksusta. Peruutus tulee tehdä ennen kurssin alkamista.