16.-18.8.2023

Ekspressiivisen maalauksen intensiivikurssi luonnossa

Luonto minussa -kurssilla tutustutaan moniaistiseen, keholliseen ja ekspressiiviseen kuvallisen ilmaisun tapaan maalauksen keinoin. Millainen on ruumiillisen tiedon ja liikkeen vaikutus omaan jälkeen? Miten ulkomaailman aistimus ja ihmisen sisäinen aistimus yhdistyvät maalauksessa? Mikä on sisäinen luontoni?

Keskeistä on sykäys jokaisen omalle luovalle prosessille ja oman visuaalisen jäljen vahvistaminen siihen virittävillä harjoituksilla. Kurssin tehtävät herättelevät moniaistiseen ympäristön ja oman itsen havainnointiin, liikkuen myös oman liikkeen, eri aistien, tunteen ja katseen välillä. Kurssin tehtävät kannustavat myös leikkimieliseen kokeiluun.

Kurssi sopii niin eri alojen taiteilijoille kuin kaikille aiheesta kiinnostuneille yksilöllisen ohjauksen ansiosta. Kurssilla työskennellään luontoympäristössä (paikka vielä avoin, kuitenkin Helsingissä hyvien kulkuyhteyksien päässä).

Kurssilla voi työskennellä vapaavalintaisin maalausmateriaalien kanssa, kuten guassi, akryyli, värilliset musteet… Maalata voi myös esimerkiksi liiduilla. Tervetulokirjeessä ennen kurssin alkua on vinkkejä materiaaleihin liittyen ja sitä ennen tarvittaessa materiaaleista voi tiedustella kurssin opettajalta aho.elina@gmail.com

Kurssia ohjaa ohjaustyylistään paljon hyvää palautetta saanut kuvataiteilija Elina Aho-Brennan. Ohjaus kannustaa ilmaisun vapauteen, rohkeuteen, iloon ja autenttisuuteen. Elinan netti-portfolio: https://www.elinaaho.com

Luonto minussa -kurssin ajankohta:

ke 16.8. klo 10-15

to 17.8. klo 10-15

pe 18.8. klo 10-15

Paikka: Ilmoitetaan myöhemmin. Kurssilla työskennellään Helsingissä luonnossa, hyvien kulkuyhteyksien päässä.

Hinta: 120€

Ilmoittautuminen viimeistään 1.8.2023.

Peruutusehdot: Peruutukset maksutta viimeiseen ilmoittautumispäivään asti, ilmoittautumisajan jälkeen perimme 50 % osallistumismaksusta. Peruutus tulee tehdä ennen kurssin alkamista, muutoin kurssista peritään täysi hinta.