Luova kirjoittaminen

Kurssi on täynnä voit ilmoittautua jonoon.

Luovan kirjoittamisen verkkokurssi sopii sekä aloitteleville että edistyneille kertomusten kirjoittajille. Kurssi antaa luovan kirjoittamisen perustiedot, joita opiskelija soveltaa omaperäisesti innostavissa kirjoitustehtävissä.

Verkkokurssi toteutetaan 3.10-11.12.2022

Timo Montonen
Riikka Takala
Kuva: Markku Karpio
Markku Karpio

Opettajina kirjailija, filosofian maisteri Timo Montonen, kirjailija Markku Karpio ja kirjailija, dramaturgi Riikka Takala.

Alustuksia, kirjoitustehtäviä ja keskusteluja seuraavista aiheista:

1. Alku – Salaisuus
  2. Dramaattisuus – Virhe
  3. Havainnot – Pimeys
  4. Näkökulma – Kärjistys
  5. Tyylikeinoja – Valittu

Koulutus toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opiskeluna. Kurssin omilla sivuilla on tarvittava ohjaava oppimateriaali ja virikkeitä luovan kirjoittamisen avuksi. Kahden viikon välein opiskelija palauttaa kirjoitustehtävän arvioitavaksi. Vain opettajat näkevät kirjoitukset, ellei opiskelija itse lähetä niitä muiden opiskelijoiden luettavaksi yhteisessä keskustelussa.

Kurssille otetaan enintään 30 opiskelijaa.

Ilmoittautuminen viimeistään 18.9.2022. Peruutuksen voi tehdä maksutta viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä. Jos peruutus tulee myöhemmin, peritään puolet kurssimaksusta.