Luova tieteellinen kirjoittaminen

5.3.-10.4.2024

luova tieteellinen kirjoittaminen

Luova tieteellinen kirjoittaminen -verkkokurssi kohdentuu luovuuden huomioimiseen tutkimuskirjoittamisessa. Se  tarjoaa tutkimuskohtaisesti sovellettavia virikkeitä tutkimuskirjoittamiseen yhteiskuntatieteellisten ja humanististen tieteenalojen keskustelujen parissa. Keskustelut liikkuvat filosofisella, sukupuolitietoisella sekä tutkimusmetodologian kentällä.

Kurssi on suunnattu erityisesti opinnäytteiden kirjoittajille, mutta kurssille voi osallistua kaikki aiheesta kiinnostuneet. Kurssimateriaalit (aihesytyketallenteineen) ladataan Itslearning-alustalle.

Oheislukemistoksi suositellaan Lupa kirjoittaa -opas luovaan tieteelliseen kirjoittamiseen (Yliraudanjoki, 2016, BoD).

Kurssia vetää KT, tietokirjailija ja kirjoittajakouluttaja Virpi Yliraudanjoki.

Virpi Yliraudanjoki

Luova tieteellinen kirjoittaminen -kurssin ohjelma

5.3.-10.4.2024

Verkkokurssi toteutetaan Itslearning-oppimisympäristössä. Kurssiin sisältyy kolme verkkotapaamista Zoomissa.

Viikko 10:

• Verkkokurssi alkaa osallistujien esittäytymisellä verkko-oppimisympäristössä ja osallistujamäärästä riippuen pienryhmäytymisellä kurssille orientoivassa alkutapaamisessa Zoomissa ti 5.3. klo 16.30-18.00.

Viikot 10-12:

• Itsenäinen tutustuminen verkko-oppimisympäristöstä löytyviin aihesytyketallenteisiin sekä kirjalliseen materiaaliin
  • Ohjatut kirjoitusharjoitukset ja vertaiskeskustelua verkko-oppimisympäristössä
  • Kurssipaperin laadintaa
  • To 14.3. klo 16.30-18.00 kurssin välitapaaminen Zoomissa

Viikot 12-13:

• Ohjeistettujen kurssipapereiden (max 5 sivua) palautus verkko-oppimisympäristöön

Viikot 13-14:

• Vertaiskeskustelua kurssipapereista verkko-oppimisympäristössä

Viikko 15:

• Kurssin päätöstapaaminen Zoomissa ke 10.4. klo 16.30-18.00

Hinta: 170€

Kurssille otetaan enintään 10 osallistujaa.

Ilmoittautuminen viimeistään 20.2.2024. Peruutuksen voi tehdä maksutta viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä. Jos peruutus tulee myöhemmin, peritään puolet kurssimaksusta.

Tervetuloa mukaan!