Nykyaika — Ajattelutapahtuma uteliaille

9.4.2022, klo 14-20

Nykyaika tulee taas!

Ajattelutapahtuma Nykyajassa tieteen ja taiteen asiantuntijat etsivät keskustelun kautta yhteyksiä ja uusia näkökulmia aikamme ilmiöihin. Tällä kertaa Nykyajan kaksi keskustelukokonaisuutta käsittelevät taidetta ja ruokaa. Lisäksi tapahtuman lomassa nähdään myös Ylioppilasteatterin työryhmän performanssi.

Ensimmäisessä osassa keskustelemassa ovat itselleen soittamista Taideyliopistossa tutkiva kansanmuusikko Johanna Tarkkanen, musiikintutkija ja taidekriitikko Sini Mononen sekä laulaja-lauluntekijä, lauluntekemisen opettaja Laura Sippola.

Illan toisessa keskustelussa kuullaan ajatuksia Oma Maa -ruokaosuuskunnassa toimivalta Ruby van der Wekkeniltä, vegaaniutta koskevaa affektiivista yhteiskunnallista keskustelua tutkineelta yliopistonlehtori Kuura Irniltä Helsingin yliopistosta sekä vastuullista yritystoimintaa edistävän kansalaisjärjestö Finnwatchin ilmastoasiantuntijalta Lasse Leipolalta.

Tapahtuman juontavat Saara Tamminen ja Sofia Blanco Sequeiros.

Missä: Ylioppilasteatteri, Aleksanterinkatu 23, 00100 Helsinki

Milloin: 9.4.2022, klo 14-20

Tilaisuus on maksuton ja kaikille avoin!

Tervetuloa!

Tapahtuman tuottavat yhdessä Nuoren Voiman Liitto, Ylioppilasteatteri ja Kriittinen Korkeakoulu.

Yhteys ja tiedustelu:
Kriittinen Korkeakoulu