Severi Hämäri

FM Severi Hämäri

FM Severi Hämäri on filosofian opettaja ja tohtorikoulutettava (HY) sekä intohimoinen tietokirjoittaja ja lukija. Hän on mm. opettanut Helsingin yliopistolla aineenopettajille didaktiikkaa sekä tutkijoille tiedeviestintää ja Kriittisen korkeakoulun Puhujakoulussa vuodesta 2012. Opetuksessa hänellä on oppilas ja -yhteisö keskiössä. Hämärin työ dialogimenetelmien opettamisen kehittämisessä toi Kriittiselle korkeakoululle Erätauko-säätiön vuoden 2021 Dialogiteko -tunnustuksen.

Hämäri on kirjoittanut mm. artikkeleita, esseitä, oppimateriaaleja, tietokirja-arvioita ja tietokirjan lukuja. Keväällä 2024 ilmestyy hänen tietokirjansa Verbaalinen väkivalta verkossa (Basam Books). Työn alla on myös kokoelmateos J.V.Snellman ja suomalainen sivistyskäsitys yhdessä Reijo Miettisen, Eero Ojasen ja Soila Lemmetyisen kanssa.

Edellinen artikkeli
Enemmän kuin sapiens: Elisa Aaltola – puhetta ja empatiaa