Draaman perusteet I

Torstaista sunnuntaihin 8.-11.4.2021.

Kurssi pohjautuu syventävään itsetuntemukseen, arkkityyppien merkitykseen sekä eri maailmankäsitysten pohjia yhdistelevään teoreettiseen opetusrunkoon.

Luentosarja on paitsi draaman perusteiden opetusta, myös omaa itseä ja sen rakennetta sekä omaa tapaa hahmottaa maailmaa valaiseva kurssi. Käsikirjoittamisen perusteita käydään läpi muutamien eri teorioiden kautta ja yhdistetään niihin syvyyspsykologiaa arkkityyppien kautta. Kurssi opettaa yhtä aikaa sekä syvyyssuuntaista kirjoittamista että sen käyttämistä hyväksi fiktiivisen draaman rakenteen hahmottelemisessa.

Kurssin vetäjänä toimii elokuvaohjaaja, käsikirjoittaja ja laulaja-lauluntekijä Petri Hakkarainen, joka tunnetaan myös taiteilijanimellä Pete Europa. Lue opettajan tarkempi esittely täältä.

Ilmoittautuminen viimeistään keskiviikkona 31.3.2021.

Peruutusehdot: Peruutukset maksutta viimeiseen ilmoittautumispäivään asti, ilmoittautumisajan jälkeen perimme 50 % osallistumismaksusta.

Kurssin ohjelma

Paikka: Etänä Zoom-alustalla. Pandemiatilanteen mukaan mahdollista osallistua myös lähiopetukseen Kriittisellä korkeakoululla osoitteessa Albertinkatu 27, Helsinki.

Torstaista sunnuntaihin 8.-11.4.2021

Torstaina 8.4. klo 17-20.15
Perjantaina 9.4. klo 17-20.15
Lauantaina 10.4. klo 11-17
Sunnuntaina 11.4. klo 11-17

Hinta: 140/100 euroa (alennettu hinta opiskelijoille, eläkeläisille ja työttömille. Ilmoitathan mahdollisen alennusperusteen ilmoittautumisen yhteydessä!)