Ollaan ihmisiksi – Eero Ojasen kovat faktat

Lauantaina 3.9.2022

Filosofi Eero Ojanen toimi Kriittisen korkeakoulun toiminnanjohtajana vuosina 2004-2022. Eero Ojasen aikana Kriittisen toiminta on kasvanut ja monipuolistunut huikealla tavalla. Lue lisää Eeron ajasta lehdistötiedotteestamme.

Tervetuloa juhlimaan Eeroa Kulttuurikeskus Sofiaan lauantaina 3.9.2022 kello 13 alkaen!

Seminaarin teemana on Kriittisen korkeakoulun johtajana pitkän rupeaman tehneen filosofi Eero Ojasen elämäntyö. Samalla kiitämme häntä sukupolven mittaisesta arvokkaasta työstä ajattelijana ja opettajana. Hän on myös tunnettu kirjailija.

Puhujina filosofi Eero Ojasen itsensä lisäksi taidemaalari Heli Heikkinen, professori Lea Pulkkinen ja filosofi Toivo Salonen. Paneelikeskustelussa mukana myös isä Ambrosius.

Järjestetään yhteistyössä Filosofiklubin ja Kulttuurikeskus Sofian kanssa.

Osallistumismaksu 25 €, sis. ohjelman, välipalan ja iltapäiväkahvit.

Ilmoittautuminen tästä linkistä: https://ssl.eventilla.com/ollaan_ihmisiksi

Ohjelma:

13.00 Alkusanat, Severi Hämäri

13.10 Eero Ojanen Kriittisen korkeakoulun toiminnanjohtajana, Heli Heikkinen

13.40 Lapsilähtöisyys suomalaisessa kasvatusajattelussa, Lea Pulkkinen

14.15 Kahvitauko

14.45 Ylitajunta, ”olio sinänsä” ja kaiken teoria, Eero Ojanen

15.30 Kommenttipuheenvuoro, Toivo Salonen

15.45 Paneelikeskustelu: Eero Ojanen, Lea Pulkkinen, Toivo Salonen, puheenjohtajana isä Ambrosius

16.30 Päätös