Johdatus maailmankuvien filosofiaan

Pe-la 10.-11.6.2022

Maailmankuvien moninaisuus tulee vastaan nykykeskustelussa. Eri katsomukset, filosofiset näkemykset, ideologiat ja uskonnot kohtaavat moniarvoisessa yhteiskunnassa. Miten filosofia voi auttaa hahmottamaan maailmankuvia?

Kurssilla käsitellään maailmankuvien roolia inhimillisessä ajattelussa. Maailmankuvien määritelmä ja eri ulottuvuudet otetaan tarkasteluun kurssilla, kun moderneja maailmankuvia verrataan klassisiin ja eri selitysperusteita vertaillaan. Myös maailmankuvan rooli hyvän elämän ohjeena nousee esiin. Kurssilla käydään läpi eri maailmankuvia ja myös keskustelua, joiden kautta niitä voidaan vertailla.

Kurssi on suunnattu kaikille filosofiasta ja inhimillisen ajattelun perusteista kiinnostuneille. Kurssin opettaja TT, FM Lauri Snellman tutkii parhaillaan maailmankuvien logiikkaa.

Ilmoittautuminen viimeistään 30.5.2022.

Peruutusehdot: Peruutukset maksutta viimeiseen ilmoittautumispäivään asti, ilmoittautumisajan jälkeen perimme 50 % osallistumismaksusta.

Aika: 10.-11.6.2022

Pe 10.6. klo 17.00-19.00 ja la 11.6. klo 11.00-16.30

Paikka: Etelä-Helsingin kansalaisopiston tiloissa osoitteessa Iso Roobertinkatu 20-22.