Draaman rakenne ja perusteet

26.2.-8.3.2024

Tervetuloa intensiiviselle teoriakurssille! Kurssilla opitaan draaman universaali rakenne ja miten arkkityypit ja eri osa-alueet vaikuttavat koko draaman ideaan ja sen kulkuun.

Lisäksi tutustumme draaman lineaariseen rakenteeseen eli kolminäytöksisen (länsimaisen) draaman ajalliseen jatkumoon. Käymme läpi jokaisen näytöksen ajalliset ja sisällölliset edellytykset sille, että draama muodoltaan kulkee oikein ja rikkaana. Käsittelemme myös jungilaiset arkkityypit draaman rakenteessa.

Kurssi koostuu luennoista ja yhteisestä keskustelusta, tehtäviä ei anneta.

Huom. Jos olet jo käynyt ”Elokuvakäsikirjoituksen tekeminen” kurssin tätä ei kannata käydä, sillä kurssi sisältää luentoina sen, mikä ””Elokuvakäsikirjoituksen tekeminen” kurssilla käydään läpi oman projektin rakentamisen ohella.

Ajankohta:

ma-pe 26.2.-1.3.2024

ti-pe 5.-8.3.2024

klo 17.30-20.00

Kesto: 27 oppituntia

Kurssi järjestetään etänä. Tarkemmat tiedot välitetään osallistujille myöhemmin.

Hinta: 150/110 euroa (alennettu hinta opiskelijoille, eläkeläisille ja työttömille. Ilmoitathan mahdollisen alennusperusteen ilmoittautumisen yhteydessä)

Petri Hakkarainen

Kurssin vetäjänä toimii elokuvaohjaaja, käsikirjoittaja ja laulaja-lauluntekijä Petri Hakkarainen, joka tunnetaan myös taiteilijanimellä Pete Europa. Hänestä löydät lisää tietoa täältä: https://www.kriittinenkorkeakoulu.fi/petri-hakkarainen/

Ilmoittautuminen viimeistään 15.2.2024 mennessä.

Peruutusehdot: Peruutukset maksutta viimeiseen ilmoittautumispäivään asti, ilmoittautumisajan jälkeen perimme 50 % osallistumismaksusta.