Käsikirjoituksen aloittaminen ja päähenkilön rakentaminen

15.-25.4.2024

Tule perehtymään arki-iltaisin käsikirjoittamiseen! Käsikirjoituksen aloittaminen ja päähenkilön rakentaminen on intensiivikurssi, jossa keskitytään draamakerronnan aloitukseen, ensimmäisen näytöksen suunnitteluun ja moniulotteisen päähenkilön rakentamiseen.

Kurssi pohjautuu syventävään itsetuntemukseen, arkkityyppien merkitykseen draaman rakentumisessa sekä eri maailmankäsitysten pohjia yhdistelevään teoreettiseen opetusrunkoon – draaman rakenteita hahmotetaan syvyyspsykologian tarjoamista perspektiiveistä käsin.

Kurssi koostuu luennoista ja yhteisestä keskustelusta, tehtäviä ei anneta.

Ajankohta:

ma-pe 15.4.-19.4.2024

ma-to 22.-25.4.2024

klo 17.30-20.00

Kesto: 27 oppituntia

Kurssi järjestetään etänä. Tarkemmat tiedot välitetään osallistujille myöhemmin.

Kurssille osallistujat: tuokaa kurssille mukananne idea päähenkilöstä, jonka olette jo jonkin verran ideoineet tai päähenkilö, joka voisi kiinnostaa teitä, vaikka vain luonnoksena, niin lähdemme tarkastelemaan noita henkilörakentamisen lähtökohtia kurssin metodien kautta yhtenä osana opetusta.

Hinta: 150/110 euroa (alennettu hinta opiskelijoille, eläkeläisille ja työttömille. Ilmoitathan mahdollisen alennusperusteen ilmoittautumisen yhteydessä)

Petri Hakkarainen

Kurssin vetäjänä toimii elokuvaohjaaja, käsikirjoittaja ja laulaja-lauluntekijä Petri Hakkarainen, joka tunnetaan myös taiteilijanimellä Pete Europa. Hänestä löydät lisää tietoa täältä: https://www.kriittinenkorkeakoulu.fi/petri-hakkarainen/

Petri Hakkraisen aiemmille kursseille osallistuneille tiedoksi: Elokuvakäsikirjoittamisen ja Draaman perusteiden kursseille on joinakin kertoina kuuluneet osiot ”13 tapaa aloittaa elokuva” ja ”päähenkilön rakentaminen”. Tämä kurssi kattaa ko. osiot ja laajentaa niitä.

Ilmoittautuminen viimeistään 4.4.2024 mennessä.

Peruutusehdot: Peruutukset maksutta viimeiseen ilmoittautumispäivään asti, ilmoittautumisajan jälkeen perimme 50 % osallistumismaksusta.