Kirjoita elämästäsi tarinoita 3: Käsikirjoitus

14.4.-31.5.2025 (Verkkokurssi)

Onko sinulla pöytälaatikossa tarinoita, joista haluat koota omaelämäkerrallisen tarinakokoelman käsikirjoituksen?

Kirjoita elämästäsi tarinoita -kurssikokonaisuuden kolmas kurssi johdattaa käsikirjoituksen muokkaamiseen ja viimeistelyyn.

Kurssin toteutustapa

Koulutus toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opiskeluna. Kurssin opiskelualustalla on tarvittava ohjaava oppimateriaali ja ohjeita viimeistelyn avuksi. Kurssin alkuvaiheessa palautat käsikirjoituksesi kurssille opettajan arviointia varten. Käsikirjoituksella ei ole vähimmäis- eikä enimmäispituutta. Jos käsikirjoituksesi on laajuudeltaan yli sata sivua, ehdota, mihin sisällöllisesti ja tyylillisesti tyypilliseen sadan sivun osuuteen haluat opettajan perehtyvän.

Ajankohta ja opettajat

Verkkokurssi toteutetaan 14.4.-31.5.2025

Opettajat ja kurssin suunnittelija

Opettajina kirjailija, dramaturgi Riikka Takala ja kirjailija Mika Terho. Kurssin on suunnitellut ja käsikirjoittanut kirjailija, filosofian maisteri Timo Montonen.

Riikka Takala
Mika Terho

Kurssi alkaa 14.4.2025

1. Käsikirjoitus annetaan luettavaksi
2. Vapaaehtoinen vertaispalaute
3. Opettajan palaute
4. Keskustelu palautteen perusteella
Kurssin ja opiskelun arviointi

Kursi päättyy 31.5.2025

Hanki lukijoita

Kurssi rohkaisee sinua hankkimaan opettajan lisäksi myös muita lukijoita. Lukiessa tarinat syntyvät eloon, saavat henkilökohtaisen merkityksensä, kunkin lukijan persoonallisen tulkinnan, kun lukijan omat vastaavat elämänpolun kuopat ja kukkulat liittyvät luettuun. Lukijoita ei kuitenkaan tarvitse odotella käsikirjoituksen mahdolliseen julkaisemiseen saakka. Saat lukijoita ja lukukokemuksia jo kurssin aikana, opettajan arviointia odotellessasi, opiskelijoiden lukupiirissä, tavallisen ihmisen näkökulmasta annetuissa kommenteissa. Sitä varten kurssilla on oma keskustelunurkkauksensa, joka on suljettu ulkopuolisilta silmiltä ja korvilta.

Keskustele arvioinnista ja palautteista

Saatuasi opettajan arvioinnin ja vertaispalautetta sinulla on vielä aikaa keskustella opettajan ja kurssitoveriesi kanssa heidän ehdottamistaan korjauksista ja muutoksista sekä vahvuuksistasi kirjoittajana jatkoa ajatellen.

Oheislukemisto

Oheislukemistoksi suositellaan Timo Montosen opaskirjaa Kirjoita tarinasi (Otava 2008) tai Kirjoita elämäntarinasi (BoD 2015).
Huom! Voit osallistua kurssille, vaikka et olisi suorittanut kurssikokonaisuuden aikaisempia osia, joiden oppimateriaali on kuitenkin käytössäsi.

Ilmoittautuminen 1.4.2025 mennessä.

Kurssille ilmoittautuminen avataan hieman myöhemmin!

Peruutusehdot: Peruutukset maksutta viimeiseen ilmoittautumispäivään asti, ilmoittautumisajan jälkeen perimme 100 € peruutusmaksun. Peruutus tulee tehdä ennen kurssin alkamista, muutoin kurssista peritään täysi hinta.