Lauri Rauhala -lukupiiri

Torstai-iltaisin kolmen viikon välein alk. 23.9.

Lauri Rauhala, kuva: Heikki Vuorila
Kuva: Heikki Vuorila

Lauri Rauhala -lukupiirissä luetaan syksyn aikana Lauri Rauhalan kirja Hermeneuttisen tieteenfilosofian analyyseja ja sovelluksia (2005). Teos on aikaisemmin julkaistu nimellä Eksistentiaalinen fenomenologia hermeneuttisen tieteenfilosofian menetelmänä (1993), joka myös käy lukupiirin kirjaksi, jos et saa tuota uudempaan painosta (2005).

Lukupiirin vetäjänä on FM Heikki Vuorila, joka on 1990-luvun alusta lähtien lukenut ja tutkinut psykologi-filosofi Lauri Rauhalaa sekä luennoinut ja kirjoittanut hänestä filosofian perinteestä käsin.

Lukupiiriin otetaan rajallinen määrä osallistujia ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittaudu ajoissa, että mahdut mukaan!

Ilmoittautuminen viimeistään 12.9.2021.

Peruutusehdot: Peruutukset maksutta viimeiseen ilmoittautumispäivään asti, ilmoittautumisajan jälkeen perimme 50 % osallistumismaksusta.

Lukupiirin ohjelma

Kokoonnumme kolmen viikon välien torstaisin Zoomissa kello 17.30-19.30 (2h)

• Torstaina 23.9.21; Psykoanalyysin hermeneuttinen tieteenfilosofia
  • Torstaina 14.10.21; Situationaalinen säätöpiiri psyykkisissä häiriöissä ja psykoterapiassa
  • Torstaina 4.11.21; Ihmistutkimuksesta eksistentiaalisen fenomenologian valossa
  • Torstaina 25.11.21; Heidegger ja syvähermeneutiikka
  • Torstaina 16.12.21; Merkityksen ongelma psykologiassa ja psykiatriassa

Kokoontuminen etänä Zoom-alustalla. Osallistumiseen tarvitset tietokoneen tai vastaavan älylaitteen ja internetyhteyden. Kriittisen toimiston väki auttaa tekniikan kanssa tarvittaessa.