Luovan kirjoittamisen intensiivikurssi

12.8.-15.9.2024

Luovan kirjoittamisen verkkokurssi tavanomaista tiiviimmällä aikataululla sopii nopeille kertomusten kirjoittajille. Kurssi antaa luovan fiktiivisen proosakerronnan perustiedot, joita opiskelija soveltaa omaperäisesti innostavissa kirjoitustehtävissä.

Verkkokurssi toteutetaan 12.8.-15.9.2024

Opettajina kirjailija Juhani Känkänen, kirjailija Petteri Paksuniemi ja kirjailija, dramaturgi Riikka Takala. Kurssin on suunnitellut ja käsikirjoittanut Timo Montonen.

Juhani Känkänen
Petteri Paksuniemi
Riikka Takala

Luova kirjoittaminen -intensiivikurssin ohjelma

Alustuksia, kirjoitustehtäviä ja keskusteluja seuraavista aiheista:

1. Alku – Salaisuus
2. Dramaattisuus – Virhe
3. Havainnot – Pimeys
4. Näkökulma – Kärjistys
5. Tyylikeinoja – Valittu

Kurssi toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opiskeluna. Kurssin omalla opiskelualustalla on tarvittava ohjaava oppimateriaali ja virikkeitä luovan kirjoittamisen avuksi. Opiskelet kurssin ohjelman puitteissa omaan tahtiisi. Opiskelu ei vaadi läsnäoloa tiettynä kellonaikana tai päivänä. Viiden tai kuuden päivän välein palautat kirjoitustehtävän arvioitavaksi. Vain opettajat näkevät kertomukset, ellet itse lähetä niitä muiden opiskelijoiden luettavaksi yhteisessä keskustelussa. Kurssin ohjelmaan ei kuulu pakollisia verkkotapaamisia esim. Zoomissa tai vastaavassa palvelussa, mutta valmius vapaaehtoiseen verkkokokoukseen on olemassa.

Oheislukemistoksi suositellaan luovan kirjoittamisen verkkokurssien opiskelijoiden antologiaa Salaisuuksia, valheita ja pimeyttä, toimittanut Timo Montonen (BoD 2023).

Huom! Kurssin suorittaneella on mahdollisuus osallistua Plus Jatkoille, neljän viikon maksulliseen (210 €) jatkokurssiin, joka pidetään varsinaisen kurssin päätyttyä. Ilmoittautuminen Plus Jatkoille opettajille kurssin aikana.

Ilmoittautuminen kurssille Opintokeskus Siviksen sivujen kautta: https://sivisverkko.ok-sivis.fi/#/koulutus/69392

Paikka: Kurssi toteutuetaan kurssin omalla verkkoalustalla.

Kurssin hinta: 255,00 €

Ilmoittautumiset viimeistään 31.7.2024.

Tervetuloa mukaan!

Peruutusehdot: Peruutukset maksutta viimeiseen ilmoittautumispäivään asti 31.7.2024, ilmoittautumisajan jälkeen perimme 100 euron peruutusmaksun. Peruutus tulee tehdä ennen kurssin alkamista.