Luova kirjoittaminen -intensiivikurssi

1.8.-31.8.2023

Luovan kirjoittamisen verkkokurssi tavanomaista tiiviimmällä aikataululla sopii nopeille kertomusten kirjoittajille. Kurssi antaa luovan fiktiivisen proosakerronnan perustiedot, joita opiskelija soveltaa omaperäisesti innostavissa kirjoitustehtävissä.

Verkkokurssi toteutetaan 1.-31.8.2023.

Kurssille otetaan 20 opiskelijaa.

Opettajina kirjailija, filosofian maisteri Timo Montonen ja kirjailija, dramaturgi Riikka Takala. Kurssin on suunnitellut ja käsikirjoittanut Timo Montonen.

Timo Montonen
Riikka Takala

Luova kirjoittaminen -intensiivikurssin ohjelma

Alustuksia, kirjoitustehtäviä ja keskusteluja seuraavista aiheista:

1. Alku – Salaisuus
2. Dramaattisuus – Virhe
3. Havainnot – Pimeys
4. Näkökulma – Kärjistys
5. Tyylikeinoja – Valittu

Kurssi toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opiskeluna. Kurssin omalla opiskelualustalla on tarvittava ohjaava oppimateriaali ja virikkeitä luovan kirjoittamisen avuksi. Opiskelet kurssin ohjelman puitteissa omaan tahtiisi. Opiskelu ei vaadi läsnäoloa tiettynä kellonaikana tai päivänä. Viiden tai kuuden päivän välein palautat kirjoitustehtävän arvioitavaksi. Vain opettajat näkevät kertomukset, ellet itse lähetä niitä muiden opiskelijoiden luettavaksi yhteisessä keskustelussa.

Oheislukemistoksi suositellaan luovan kirjoittamisen verkkokurssien opiskelijoiden antologiaa Salaisuuksia, valheita ja pimeyttä, toimittanut Timo Montonen (BoD 2023).

Ilmoittautuminen viimeistään 17.7.2023.

Peruutusehdot: Peruutukset maksutta viimeiseen ilmoittautumispäivään asti, ilmoittautumisajan jälkeen perimme 50 % osallistumismaksusta. Peruutus tulee tehdä ennen kurssin alkamista, muutoin kurssista peritään täysi hinta.