Luovan kirjoittamisen jatkokurssi

9.10.–17.12.2023

Luovan kirjoittamisen jatkokurssi sopii kirjoittajalle, jolla on jo kokemusta kirjoittamisesta tai joka on aiemmin opiskellut kirjoittamista. Jos rakastat kertomusten sepittämistä, tämä on sinun kurssisi! Tavoitteena on oppia kirjoittamaan paremmin kertovaa proosaa, kertomuksia. Keinoina ovat sekä luova heittäytyminen että kurinalainen tarkkuus.

Verkkokurssi toteutetaan 9.10.–17.12.2023.

Kurssille otetaan 30 opiskelijaa.

Opettajina kirjailija, filosofian maisteri Timo Montonen, kirjailija, dramaturgi Riikka Takala ja kirjailija Markku Karpio. Vierailevana opettajana kirjailija Juhani Känkänen. Kurssin on suunnitellut ja käsikirjoittanut Timo Montonen.

Timo Montonen
Riikka Takala

Kuva: Markku Karpio
Markku Karpio
Juhani Känkänen

Luovan kirjoittamisen jatkokurssin ohjelma

Alustuksia, kirjoitustehtäviä ja keskusteluja seuraavista aiheista:

1. Alku – Salaisuus
2. Dramaattisuus – Virhe
3. Havainnot – Pimeys
4. Näkökulma – Kärjistys
5. Tyylikeinoja – Valittu

Koulutus toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opiskeluna. Kurssin omalla opiskelualustalla on tarvittava ohjaava oppimateriaali ja virikkeitä luovan kirjoittamisen avuksi. Kahden viikon välein opiskelija palauttaa kirjoitustehtävän opettajan rakentavaa arviointia ja palautetta varten. Kurssin keskeinen painopistealue on kirjoitustehtävien arviointi. Opiskelija voi myös lähettää kirjoituksensa kaikkien opiskelijoiden luettavaksi yhteisessä keskustelussa. Keskustelut käydään kirjoittamalla, kommentoimalla ja palauttamalla tekstejä kurssialustan keskustelupalstalle. Kurssilla ei ole verkkotapaamisia esim. Zoomissa tai vastaavassa palvelussa.

Oheislukemistoksi suositellaan luovan kirjoittamisen verkkokurssien opiskelijoiden antologiaa Salaisuuksia, valheita ja pimeyttä, toimittanut Timo Montonen (BoD 2023).

Ilmoittautuminen 25.9.2023 mennessä.

Peruutusehdot: Peruutuksen voi tehdä maksutta viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä. Jos peruutus tehdään myöhemmin, kurssista peritään 100e peruutusmaksu. Peruutus tulee tehdä ennen kurssin alkamista, muutoin kurssista peritään täysi hinta.