Minustako rauhantekijä?

6.5.2023 klo 13.00–17.00

Minustako rauhantekijä? -seminaari

Tervetuloa Minustako rauhantekijä? -seminaariin! Rauhantyö on kulttuurimme isoimpia haasteita nyt. Ukrainan sota kärjistää vastakkaisuuksia Venäjän ja muun Euroopan välillä. Kukaan meistä ei voi jäädä puolueettomana sivustakatsojaksi. Jo Jeesus vuorisaarnassaan sanoi: ”onnellisia ovat rauhantekijät”. Miten me oppisimme rakentamaan ymmärrystä, sovintoa ja rakkautta myös huomisen maailmassa?

Näistä asioista lauantaina 6.5. klo 13.00–17.00 puhuvat Sofiassa mm. professori Vappu Taipale, emeritusprofessori Lauri Hannikainen, dosentti Risto Marjomaa, päätoimittaja Arja Alho ja isä Ambrosius. Puheenjohtajana Juha Olavinen.

Osallistumismaksu (25€/hlö) sisältää ohjelman sekä kahvin ja suolaisen kahvileivän. Ilmoittautuminen tiistaihin 2.5. mennessä sähköpostilla info@sofia.fi tai soittamalla 010 277 900.

Paikka: Sofia Kallvikinniementie 35A, 00980 Helsinki. Saapumisohjeet voit lukea täältä: https://www.sofia.fi/yhteystiedot/

Seminaarin järjestävät Kriittinen korkeakoulu, Filosofiklubi ja Kulttuurikeskus Sofia yhteistyössä.

Tapahtuma Kulttuurikeskus Sofian sivuilla: klikkaa tästä.

Tapahtuma Facebookissa: klikkaa tästä.

Tervetuloa!

Minustako rauhantekijä? -ohjelma

13.00     Tilaisuuden avaus, Juha Olavinen

13.15     Sodan oikeus, emeritusprofessori Lauri Hannikainen

13.45     Moderni aika ja sota, dosentti Risto Marjomaa

Kommenttipuheenvuoro: Sota mediassa, media sodassa, kirjailija ja mediatutkija Mikael Böök

14.30     Suolainen välipala, kahvi/tee *)

15.00     Rakennetaan rauhaa, professori Vappu Taipale ja LT Ilkka Taipale

15.30     Kirkkojen rauhantyön ohut historia, isä Ambrosius

Kommenttipuheenvuoro: Rauhanliikkeen tehtävä, päätoimittaja Arja Alho

16.15     Paneelikeskustelu, puheenjohtajana Juha Olavinen

Kunkin alustuksen jälkeen on mahdollisuus kysymyksiin.

*) Osallistumismaksu 25€/hlö (sis. ohjelma, kahvi/tee, suolainen kahvileipä). Ilmoittautuminen ti 2.5. mennessä sähköpostilla info@sofia.fi tai soittamalla 010 277 900.