Tekstin talo – Mihin yhteisiä tiloja tarvitaan?

Tiistaina 16.11.2021 klo 15-17

Tekstin talo -hanketta esitellään tiistaina 16.11. kaikille avoimessa keskustelutilaisuudessa, jossa poraudutaan myös yhteisten tilojen merkitykseen taiteen ja kulttuurin toimintakentällä. Oodin Maijansali on kirjaston ensimmäisessä kerroksessa ja sinne on esteetön pääsy.

• Klo 15.00 Tekstin talo esittäytyy – pj Laura Serkosalo, Tekstin talo
  • Klo 15.20 Teatterin matka taloon: case Victoria-kortteli – konstnärlig ledare, taiteellinen johtaja Jussi Sorjanen, Teater Viirus
  • Klo 15.40 Draama-Helmi esittää otteita teoksestaan Rakenna, kärsi ja unhoita
  • Klo 16.00 Paneelikeskustelu taiteen tiloista – keskustelemassa kansanedustaja, arkkitehti Anders Adlercreutz (r), kirjailija Silvia Hosseini ja Kriittinen korkeakoulu ry:n johtokunnan puheenjohtaja Severi Hämäri
  • Klo 17.00 Lopetus
Tekstin talo – textens hus ry on yhdeksän kirjallisuustoimijan yhteinen kattojärjestö, jonka tavoitteena on edistää kirjallisuuden ja kirjoittamisen toimintaedellytyksiä. Ensisijaisena tarkoituksena on luoda tilaratkaisu, Tekstin talo, joka palvelisi kirjoittamista monella tavalla.
Tekstin taloon kaavaillaan monipuolista toimintaa: kirjoittajien työtiloja, esityksiä ja koulutusta, alan järjestöjen ja organisaatioiden toimitiloja, esiintymistilaa, kirjakauppaa sekä kahvilapalveluita. Tekstin talo on avoin, monimuotoinen tila, joka tukee kirjoittamisen kaarta lapsuudesta vanhuuteen ja harrastelijuudesta ammattilaisuuteen.
Tekstin Talossa ovat mukana Helsinki Poetry Connection, Kriittinen korkeakoulu, Nuoren Voiman Liitto, Osuuskunta Poesia, Runoyhdistys Nihil Interit, Suomen kääntäjien ja tulkkien liitto, Suomen Näytelmäkirjailijat ja Käsikirjoittajat, Suomen PEN ja Tutkijaliitto.
Tapahtumapaikka: Maijansali, Keskustakirjasto Oodi, Töölönlahdenkatu 4, Helsinki.
Tervetuloa!
Lisätietoja: