Webinaari: Ukrainalaisten avuntarpeeseen vastaaminen

Linkki tallenteisiin täältä

Suomalaisten kansalaisjärjestöjen työryhmä kutsuu järjestöjä, kuntia sekä viranomaisia yhteiseen infotilaisuuteen keskustelemaan avuntarpeesta sekä järjestöjen ja yhdistysten kyvystä vastata siihen.

Webinaari järjestettiin 4.5. klo 12-14 Zoom-alustalla.

KLIKKAAMALLA TÄSTÄ PÄÄSET KATSOMAAN TALLENTEET!

Niin kansalaisilla kuin yhdistyksillä on palava halu auttaa ukrainalaisia pakolaisia. Heiltä löytyvät moninaiset ja laajat valmiudet avun tarjoamiseen. Mitä tarvitsemme on tietoa miten toimia: ymmärrystä ukrainalaisten ja heitä suoraan auttavien toimijoiden tarpeista sekä järjestöjen valmiuksista vastata tarpeisiin. Suomalaisen yhteiskunnan kyky sopeutua uusiin tilanteisiin edellyttää viranomaisten – valtion ja kuntien – ja kansalaisjärjestöjen yhteistyötä.

Tilaisuudessa puhuvat:

• Elizabeth Harjunpää, avustuskeskuksen johtaja, Ukrainalaisten yhdistys Suomessa
  • Marja Lehtimäki, keskustoimiston järjestöjohtaja, SPR
  • Kaisa Rontu, ylitarkastaja, vastaanottoyksikkö, Migri
  • Saara Marjasvaara, maahanmuuttokoordinaattori, Nurmijärven kunta
  • Marja Avonius, erityisasiantuntija, Sisäministeriö
  • Anita Novitsky, asiantuntija, Väestöliitto

Tilaisuudessa kukin puhuja pitää 10 minuutin alustuksen, jonka jälkeen 10 minuuttia varataan keskustelulle. Toivomme mahdollisia kysymyksiä puhujille ennakkoon. Kysymyksiä voi lähettää ilmoittautumisen yhteydessä. Tilaisuuden juontaa Severi Hämäri, Kriittisen korkeakoulun pj ja dialogiammattilainen.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset:
info@kriittinenkorkeakoulu.fi
puh. 040 552 5959, ma-to klo 12-14.
Facebook: Klikkaa tästä!

Järjestäjät: Suomalaisten kansalaisjärjestöjen työryhmä ukrainalaisten auttamiseksi ja Kriittinen korkeakoulu.

Työryhmän organisaatiot: Etelä-Helsingin kansalaisopisto, Finns for Ukraine, Invalidiliitto, Kriittinen korkeakoulu, KVS-säätiö, Maa- ja kotitalousnaisten Keskus, Marttaliitto, Nuoren voiman liitto, Opintokeskus Sivis, Samarbetsförbundet kring funktionshinder, Setlementtiliitto, TSL, Väestöliitto

Järjestöjen työryhmästä: https://www.kriittinenkorkeakoulu.fi/tiedote-ja-raportti-kansalaisjarjestojen-mahdollisuudesta-auttaa-ukrainalaisia/

Linkki tilaisuuden tiedotteeseen
Tästä voit ladata vapaasti käytettävän .pdf muotoisen mainoksen.