Koulutus kansakunnan sivistäjänä

Miksi puhe sivistyksestä on noussut ajankohtaiseksi aiheeksi, siitä keskustelemme eri teemojen kautta Sivistysremontti-podcastissa. Mitä pitäisi rakentaa ja mitä purkaa, sitä pohtimassa vieraiden kanssa Annamari Huovinen ja Maija Töyry.

Sarjan on tuottanut Mediakollektiivi yhteistyössä Kriittisen korkeakoulun ja Keskustakirjasto Oodin kanssa. Sarjan julkaisevat yhteistyössä Kansanvalistusseuran Ainamedia ja Katsaus-verkkojulkaisu.

Missä sivistystä tuotetaan ja miksi sen remonttiin on tarvetta? Ovatko yliopistojen pääsykoeuudistukset uhka lukioille ja mahdollisuus yliopistoille? Mikä on vapaan sivistysyön ja lakisääteisen koulutusputken työnjako kansakunnan sivistäjinä? Voiko kirjasto olla radikaali sivistystoimija?

Studiovieraina Timo Miettinen, tutkija Helsingin yliopiston Eurooppa-tutkimuksen verkostossa, sekä Oodi-kirjaston johtaja Anna-Maria Soininvaara.

Edellinen artikkeli
Mitä sivistys on?