DECA peräänkuuluttaa digitaalisen informaatiolukutaidon huomioimista tulevissa hallitusohjelmaneuvotteluissa

DECA on julkaissut yhteistyökumppaniensa kanssa julkilausuman, joka peräänkuuluttaa digitaalisen informaatiolukutaidon huomioimista tulevissa hallitusohjelmaneuvotteluissa. Julkilausuma pohjautuu 26.1.2023 käytyyn pyöreän pöydän keskusteluun, johon osallistui laaja joukko medialukutaidon asiantuntijoita niin tutkimuksen, julkishallinnon kuin kansalaisyhteiskunnan kentiltä. Julkilausuman ovat allekirjoittaneet DECA:n lisäksi IMAGINE-hanke, CRITICAL-hanke, Sitra, Faktabaari, Kriittinen korkeakoulu ja Tiedonjulkistamisen neuvottelukunta. Julkilausuma on luettavissa DECA:n verkkosivuilla.

DECA-hanke edistää tiedollisen ja demokraattisen toimintakyvyn ylläpitämistä ja kehittämistä Suomessa

Edellinen artikkeli
Kriittinen korkeakoulu käynnistää toiminnan Joensuussa