Holistisen psykologian täydennyskoulutus

Hae mukaan 21.3.2024 mennessä.

Holistisen psykologian täydennyskoulutus

Tiedustelu ja hakeminen:

Koulutuksen hakeminen 21.3.2024 mennessä. Koulutukseen on pakollinen haku. Vapaamuotoisen hakemuksen voit lähettää osoitteeseen info@kriittinenkorkeakoulu.fi Hakemuksen tulee sisältää lyhyt kooste omasta koulutuksesta ja työkokemuksesta sekä perustelut, miksi olet hakemassa koulutukseen.

Hakeminen tulee tehdä viimeistään 21.3.2024. Peruutus veloituksetta viimeiseen hakupäivään asti. Sen jälkeen peruutuksesta veloitetaan 150€. Peruutus tulee tehdä ennen koulutuksen alkamista.

Ota rohkeasti yhteyttä koulutuksen yhteyshenkilöihin jos sinulla on kysyttävää tai kommentoitavaa! Yhteystiedot löydät alta.

Lisää tietoa Kriittisen Korkeakoulun toimistolta:
info@kriittinenkorkeakoulu.fi, puh. 040 552 5959, ma-to klo 12-14

Koulutuksen yhteyshenkilöt:
Tony Dunderfelt: tony.dunderfelt@gmail.com, puh. 0405089165

Eeva K. Kallio: eevakkallio@pm.me

Palautetta edellisestä Holistisen psykologian opintovuodesta:

” Laajensi maailmankuvaani ja ymmärrystä itsestäni valtavasti.”
” Loistavia luennoitsijoita.”
” Sain laaja-alaista tietoa ihmisyydestä ja sen tutkimisesta.”

Teoria ja tausta
Kurssit ja koulutuksen ohjelma
Briefly in English

Syventävä koulutus ihmisen kokemuksellisuudesta psykologian ja ihmissuhdetyön alueilla toimiville

Holistisen psykologian täydennyskoulutus soveltuu asiantuntijoille, jotka haluavat syventää ymmärrystään ihmisenä olemisen peruskysymyksistä, yksilön kokemuksellisuudesta ja humanistisesta ihmiskäsityksestä psykologiassa.

Koulutuksen lähtökohtina ovat humanistinen psykologia, Lauri Rauhalan ​holistinen ihmiskäsitys ja moninäkökulmaisuuden ontologia. Koulutuksessa painotetaan myös inhimillisen kasvun ja itsekasvatuksen perinteisiin tutustumista. Mukana ovat Suomen korkeatasoisimmat kouluttajat näiltä aloilta. Opinnot tarjoavat aiheesta vahvan teoriapohjan ja käytännönläheistä opiskelua.

Holistisen psykologian koulutus on tarkoitettu jatkokoulutukseksi ihmissuhdetyöntekijöille (psykologian, kehityspsykologian ja sosiaalipsykologian, tai muiden vastaavien peruskoulutuksen käyneille, esim. psykiatria, psykiatrinen hoitoala). Se soveltuu myös terveydenhoitoalan, opetusalan, ohjauksen ja valmennuksen ammattilaisille. On toivottavaa, että hakijoilla on psykologian perusteiden tuntemus ja/tai psykoterapiakoulutus. Lue lisää koulutuksen teoriasta ja taustasta klikkaamalla tästä.

Holistisen psykologian koulutuksen tarkemmat tiedot

Koulutuksen laajuus on kokonaisuudessaan 25 opintopistettä. Koulutuksen kokonaisuuden hyväksytysti suorittaneille jaetaan todistukset. Koulutus järjestetään kurssipohjaisena. Voit osallistua erillisille kursseille oman mieltymyksesi mukaan tai voit suorittaa täydennyskoulutuksen kaikki kurssit, tehdä lopputyön ja saada kokonaisuudesta todistuksen.

Peruskurssin suorittaminen (osat PK1-PK4) on edellytys osallistumiselle muille kursseille. Kursseihin kuuluu luentojen ja keskustelujen lisäksi teksti- ja videomateriaaleja. Kurssialustana käytetään Google Classroom-sovellusta. Osallistujat pitävät myös opintopäiväkirjaa, harjoittelevat itsekasvatukseen liittyviä harjoitteita ja ovat valmiita esittämään lyhyitä puheenvuoroja itse valitsemistaan teemoista. Koulutus suoritetaan lähi- ja etäopetuksena. Etäosallistumista lähitapaamisiin harkitaan tilanteen mukaan painavista syistä.

Osallistumismaksut

Peruskurssi (kurssit PK1-PK4): 900€
Jatkokurssit (HP, TU, KSS): 600€ per kurssi
Kesäpäivät: hinta ilmoitetaan erikseen ohjelman varmistuttua
Lopputöiden ohjaus ja arviointi: 300€

Kriittinen korkeakoulu lähettää kursseista laskut osallistumisen hyväksymisen jälkeen. Maksuaikataulusta ja laskujen jakamisesta osiin on mahdollista sopia Kriittisen korkeakoulun toiminnanjohtajan Jaakko Viljan kanssa (040 552 6969, info@kriittinenkorkeakoulu.fi).

Tutustu aiheeseen – Näkökulmia holistiseen psykologiaan

11.11.2023 järjestettiin Holistisen psykologian webinaari, jonka voit katsoa täältä: https://youtu.be/SVuE06JsgTU

Kriittisen korkeakoulun youtubesta voit kuunnella kaksi Holistisen psykologian keskustelusalonkia, joissa koulutuksen vetäjät pohtivat eri teemoja koulutuksen aihepiireistä:

Mitä on henkinen ihmisessä? – Holistisen psykologian keskustelusalonki: https://www.youtube.com/watch?v=WS6Ni7QsZt8

Aikuisuuden kasvu ja kehitys – Holistisen psykologian keskustelusalonki: https://www.youtube.com/watch?v=3O3Y30h-o-4

Kolutukseen liittyviä tekstejä ja muuta Facebookissa: https://www.facebook.com/holistinenpsykologia

Holistisen psykologian täydennyskoulutuksen pääkouluttajina toimivat Tony Dunderfelt FM, psykologi ja Eeva K. Kallio PsT, dos.

Tony Dunderfelt ja Eeva K. Kallio

Koulutuksen järjestäjä: Kriittinen korkeakoulu