Sokraattinen dialogi: Milloin ihminen tietää, että hänen täytyy muuttua?

La 20.1.2024

Milloin ihminen tietää, että hänen täytyy muuttua ja mitä kaikkea tuohon hetkeen ja siihen johtaneeseen polkuun kiteytyy. Muuttumisen vaikeudesta ja jopa tekniikoista puhutaan paljon. Vähemmän pohditaan sitä hetkeä, kun ihmisessä syntyy tai kypsyy tieto, että hänen täytyy muuttua tavalla tai toisella. Tuossa tietämisen tilassa voi piillä itu ihmisen uudesta tavasta olla olemassa maailmassa tai alku uudelle arkiselle käytännölle, josta tulee pysyvä. Yksittäisen ihmisen tieto hänen itsensä muuttumisen tarpeesta voi johtaa muutoksiin hänessä itsessään, hänen lähiympäristössään tai jopa koko yhteiskunnassa.

Tervetuloa keskustelemaan muutoksesta ihmisessä yhdessä!

Sokraattinen dialogi on kansainvälisesti tunnettu keskustelumuoto, jossa pysähdytään tutkimaan yhdessä aihetta. Yhteisessä keskustelussa tavoitellaan tietoa ja etsitään vastausta aiheeseen, mutta kukaan ryhmästä ei ole aiheen asiantuntija. Toisten kanssa aiheen pohtiminen voi muuttaa omia ennakkokäsityksiä asioita ja tuoda uusia ajatuksia. Ryhmän vetäjä toimii fasilitaattorina ja ohjaa keskustelun eri vaiheita.

Sokraattisen dialogin vetäjänä toimii Irene Vänninen. Irene Vänninen on käynyt Kriittisen korkeakoulun Filosofisen praktiikan koulutuksen. Hän syventää parhaillaan sokraattisen dialogin osaamistaan kansainvälisillä kursseilla ja Kriittisen korkeakoulun mentorointiohjelmassa. Kiinnostus muutoksen filosofiseen ymmärtämiseen tulee hänen tieto- ja muutosjohtamistaustastaan.

Osallistuminen ei vaadi ennakkotietoja tai taitoja. Keskustelu lähtee liikkeelle jokaisen omasta kokemuksesta.

Aika: La 20.1.2024 klo: 10-17.00

Paikka: Tekstin talon 4. kerroksen Kirjasto, Lintulahdenkatu 3, 00530 Helsinki. Tekstin talon kartta löytyy täältä: https://www.tekstintalo.fi/tilat

Hinta: 80€

Ilmoittautuminen viimeistään 14.1.2024.

Peruutusehdot: Peruutukset maksutta viimeiseen ilmoittautumispäivään asti 14.1.2024, ilmoittautumisajan jälkeen perimme 50 % osallistumismaksusta. Peruutus tulee tehdä ennen kurssin alkamista, muutoin kurssista peritään täysi hinta.