Puhujakoulu

Kokemuksia Puhujakoulusta
Puhujakoulun esite 2024

Vuoden mittainen retoriikan koulutusohjelma

Puhujakoulu – Tule kuulluksi!

Työelämässä pärjääminen riippuu kasvavissa määrin siitä, miten viestit ja esiinnyt: esitelmöit webinaarissa, pitchaat idean, haet rahoitusta, myyt, neuvottelet, opetat. Viestintätaidot ovat kriittisessä roolissa suuressa osassa ammatteja yrittäjistä ja tutkijoista myyjiin ja toimittajiin. Erityisesti ne korostuvat asiantuntija- ja esimiestöissä. Taitojen ylläpitoa ja kehittämistä edellytetään jatkuvasti myös kokeneemmilta viestinnän ammattilaisilta.

Puhujakoulu tarjoaa sinulle Pohjoismaiden todennäköisesti kattavimman valmennuksen vaikuttavampaan puhumiseen. Opetuksesta vastaavat kokeneet opettajat, jotka ovat itse tehneet laaja-alaisesti asiantuntijatyötä ja ymmärtävät sen haasteet erinomaisesti.

Kattavin sisältö, tasokas opetus, rento ilmapiiri

Puhujakoulussa kehitetään kaikkia viestinnän osa-alueita retorisesta tyylistä ja argumentaatiosta puheen strategiseen suunnitteluun. Sisällöt perustuvat pitkälti tieteelliseen tutkimusnäyttöön, ja opetuksen laaja-alaisuus, tasokkuus ja käytännönläheisyys ovat keränneet runsaasti kiitosta kurssin opiskelijoilta.

Puhujakoulun rento, välitön ja turvallinen ilmapiiri auttaa oppimaan. Samalla opit ajattelemaan omaa viestintääsi yleisön näkökulmasta. Tulet tuntemaan Puhujakoulussa itsesi tervetulleeksi ja tutustumaan monipuoliseen joukkoon ihmisiä eri taustoista. Puhujakoulun tapaamisia odottaa innolla.

Ei pelkkiä niksejä, vaan taitoja

Puhujakoulu opettaa viestintää temppujen sijaan taitona, joka tarvitsee kehittyäkseen hyvin ohjattua käytännön harjoittelua ja asiantuntevaa palautteenantoa. Puhujakoulussa tulet ennen kaikkea kehittämään oman puhujanäänesi eli oman tyylisi ja tapasi vakuuttaa ja vaikuttaa. Tyylin, joka tekee juuri sinun esiintymisestäsi kiinnostavaa.

Mitä painavampi asia, sitä tärkeämpää on sanoa se hyvin.

Todella antoisa kurssi — ei pelkästään puhumisen taidon kannalta, vaan myös itsetutkiskelun, kehonkielen ja uusien ystävien takia. Mahtavaa! Todella tärkeä taito nykymaailman hälyn keskellä.

— Fredrik Rahka, kustannustoimen johtaja

Puhujakoulu sisältää:

32 opetustunnin edestä verkko-opiskeluaineistoja

8 eri teemojen harjoituksiin syventyvää viikonloppua

Yhteensä 4 tuntia puhtaasti henkilökohtaista ohjausta

Yhteensä 100 tuntia opetusta ja 100 tuntia itsenäistä harjoittelua

Paikka:

Kriittisen korkeakoulun toimisto
Tekstin talolla, Lintulahdenkatu 3
ja osa koulutuksesta suoritetaan etänä

Hinta:

Yhteensä 1780€ (sis. 2 x lukukausimaksun 890€, joka on mahdollista maksaa erissä)

Muista selvittää työnantajaltasi, liitoltasi tai yrittäjänä ELY-keskukselta, voidaanko Puhujakoulu katsoa osin tai kokonaan ammatilliseksi täydennyskoulutukseksi. Esimerkiksi asiantuntija-, esimies-, henkilöstö- ja viestintätehtävissä toimivat ovat toisinaan voineet osallistua Puhujakouluun joko osittain tai kokonaan työnantajansa kustantamana. Kurssia varten on voinut hakea myös ammattiliittojen tarjoamaa koulutustukea.

Huom! Kurssille mahtuu 24 henkeä, jotka valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Toisen ryhmän järjestämistä harkitaan tilanteen mukaan.

Puhujakoulun opettajat

FM Severi Hämäri
VTM Markus Neuvonen
Valmentaja Essi Aulanko
sekä
Näytelmäkirjailija Veera Tyhtilä

Lisätietoja ja ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen viimeistään ke 7.2.2024. Ilmoittautumisen voi perua veloituksetta viimeiseen ilmoittautumispäivään asti. Sen jälkeen peruutuksesta veloitetaan 150€.

Tiedustelut Kriittisen korkeakoulun toimistolle (info@kriittinenkorkeakoulu.fi | 040 552 5959 ma-to klo 12-14).

Yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa.

Takaisin sivun alkuun